Gjør karriere i en av våre butikker

 

Vi tilbyr deg et bredt spekter av stillinger og karrieremuligheter

 

Alle våre stillinger inkluderer et godt opplæringsprogram

 

Vis engasjement – og du vil være på vei til en spennende karriere i et globalt Retailselskap

Gjør karriere i en av våre butikker

 

Vi tilbyr deg et bredt spekter av stillinger og karrieremuligheter

 

Alle våre stillinger inkluderer et godt opplæringsprogram

 

Vis engasjement – og du vil være på vei til en spennende karriere i et globalt Retailselskap

Lærling

  • Bli med i ett av de aller beste lærlingprogrammene i Norge
  • Delta på 2 lærlingkurs i løpet av perioden som lærling
  • Bli en del av en kultur med et unikt og sterkt team i din lokale butikk
  • Få muligheten til å gjøre en rask og profesjonell karriere i JYSK
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere

Hvert år tar vi inn ca 40 lærlinger i Salgsfaget i JYSK. Lærlingprogrammet kombinerer jobb i din lokale JYSK butikk, samt to uker med kurs.

 

Et lærlingprogram ulikt alle andre …

  • 2 x 1 ukes kurs med eksterne kursledere som har spisskompetanse innen Salgsfaget
  • Våre svært kompetente kursledere gjør læring gøy, og de vil lære deg alt du trenger å vite om JYSK
  • Du vil bli kjent med mange andre JYSK lærlinger som er i samme situasjon som deg
  • Du får mulighet til å få bonus i et av bransjens beste bonusordninger

 

Hva lærer du i løpet av lærlingprogrammet?

De første månedene vil du bli introdusert til din lokale butikk, bli kjent med dine kollegaer, lære å bli en god selger og hvordan vi håndterer kundene. Du kan også etter hvert bli ansvarlig for ett av kompetanseområdene i butikken.

  • I løpet av de første månedene vil du gjennomføre flere e-learninger som omhandler JYSK, våre verdier og vår merkevare. Disse kursene gir deg også kunnskap om våre produkter og forskjellige driftsrutiner.
  • På lærlingkursene vil du lære mer om forskjellige salgsteknikker, butikken som salgsmedium, svinn og økonomi. Kursopphold 2 vil i tillegg til disse emnene også handle om fagprøven og forberedelser til denne.
  • I din lokale butikk vil du gjennomføre praktisk trening og lære butikken fra A-Å for å gjøre deg i stand til å utføre alle daglige oppgaver
  • Du vil jobbe som en del av teamet i butikken

 

Lærlingprogrammet er perfekt for deg som…

  • Har masse energi og er positivt innstilt
  • Er seriøs, ambisiøs og villig til å gi det lille ekstra for å få ting gjort
  • Har høy arbeidsmoral og jobber effektivt - selv når det er mye å gjøre
  • Er arbeidsom, punktlig og villig til å lære og utvikle deg
  • Trives med å jobbe i en hektisk hverdag i butikk
  • Er serviceinnstilt og har glimt i øyet

 

For å bli lærling i Salgsfaget i JYSK må du ha fullført og bestått Vg1 + Vg2 i Salg, service og sikkerhet.

Bli kjent med oss og finn ut hva vårt lærlingprogram kan tilby deg

Lær mer om vårt lærlingprogram og kultur i våre butikker ved å klikke på “møt Marius”- en av våre mange lærlinger som beskriver hvordan det er å være lærling i JYSK.

Spørsmål?

Om du vil bli lærling i din lokale JYSK butikk, vær vennlig å kontakte den aktuelle butikken direkte.

Hvis du har spørsmål vedrørende vårt lærlingprogram, kan du kontakte vår HR-avdeling på mail hrnorway@jysk.com.

Marius er en av våre mange lærlinger. Han gir deg en idé om livet som lærling i JYSK. Marius skisserer en typisk arbeidsdag, deler sine tanker om lærlingprogrammet og beskriver hvordan det er å være en del av JYSK.

 

Hvorfor søkte du på lærlingplass i JYSK?

Jeg hadde hørt at JYSK har et vanvittig godt opplæringsprogram. Oppfølgingen av meg som lærling var viktig for meg og noe jeg hadde hørt JYSK var gode på. Jeg liker å møte nye hyggelige menneske og er veldig interessert i direktesalg, derfor valgte jeg å søke læreplass i JYSK.

 

Første tanker om programmet?

  • Programmet virket veldig seriøst og lærerikt.
  • Jeg fikk tidlig ansvar for to kompetanseområder og dette er veldig givende for meg. Jeg har mulighet for å komme med mine ideer og forslag og bli hørt.  
  • Jeg blir fulgt opp og stilt krav til, noe jeg synes er veldig spennende.

 

Hvordan er det å være lærling i JYSK?

  • Fantastisk. Vi har et veldig godt arbeidsmiljø, gode kolleger og vi jobber alle sammen mot felles mål.
  • Det viktigste er å dekke kundens behov og på samme tid få butikken til å skinne.

 

Hvilke utfordringer har du møtt i løpet av programmet?

  • Helt i starten på lærletiden, når jeg var ny i butikken var det ulike utfordringer som produktkunnskap, generelle rutiner og i noen tilfeller kundehåndtering. Når man ikke har produktkunnskap og kjenner butikken godt, så kan det være vanskelig å veilede kunder. Men med gode kolleger som observerer og strekker ut en hjelpende hånd når det er nødvendig, så løser det seg. 
  • Det å få mye ansvar tidlig, kan være en utfordring, selv om jeg synes det er veldig positivt med ansvar. Jeg som lærling vokser veldig på gode tilbakemeldinger når jeg gjør noe bra for kunden eller butikken. Konstruktiv kritikk og gode tilbakemeldinger er positiv lærdom. 

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Det sosiale arbeidsmiljøet i JYSK er veldig bra. Alle jobber sammen mot felles mål, som først og fremst er å dekke kundens behov. 
  • Kulturen generelt er, etter min mening, kjempegod. Det er et veldig målbevist team i min butikk, noe som er godt synlig for kunden.

 

Hvorfor skal andre velge å bli lærling i JYSK?

  • JYSK tilbyr et veldig godt opplæringsprogram for lærlinger. Det gir deg som lærling mye større mulighet til å utvikle deg selv som person og selger.
  • JYSK tilbyr flere spennende oppgaver og gir mer ansvar jo mer du mestrer, noe som gjør at du utvikler deg som selger. 
  • JYSK er et stort selskap og det gir deg en trygghet som lærling. Du har muligheter for videre jobb og har  samtidig muligheten til å jobbe deg oppover i selskapet.
  • I tillegg til dette har JYSK en veldig god bonusordning, noe som gir alle på jobben motivasjon til å yte mer.

 

Hva er neste skritt?

Jeg vil bestå fagprøven med ”meget godt” som er den beste karakteren og gjøre mitt beste for at jeg skal gjøre en karriere i JYSK.

Sales Assistant

  • Delta i vårt profesjonelle opplæringsprogram og bli en kompetent og god selger
  • Jobb som en fantastisk selger, lukk salget og tilby mersalg
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Bli en del av en kultur med et unikt og sterkt team i din lokale butikk
  • Få muligheten til å gjøre en rask og profesjonell karriere i JYSK
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere

Som Sales Assistant i JYSK vil du:

  • Være en fantastisk selger og bidra til den generelle prestasjonen i butikken og teamet.
  • Alltid være tilgjengelig for kundene, tilby en strukturert, aktiv og profesjonell service ved å se kundens situasjon og behov – og finne en løsning for å oppfylle dem.
  • Pakke opp varer på lageret, sørge for at det er nok varer på lager til neste ukes omsetning og levere ut varer til kunder som skal hente varer på lageret.
  • Tilegne deg og vedlikeholde omfattende kunnskap om våre produkter og ferdighetene til å selge dem.
  • Holde en høy butikkstandard ved å sørge for at det alltid er rent, ryddig og innbydende for kundene.   
  • Ha ansvar for ditt eget kompetanseområde i butikken, inkludert påfylling av varer og vareplassering på en måte som gjør at området alltid ser ryddig ut og er inspirerende.
  • Registrere og håndtere reklamasjoner og videresende de til leverandører for godkjenning.
  • Lære hvordan du lager en salgsrapport og hvordan du leser den.
  • Delta i å planlegge og gjennomføre nye kampanjer og lage kampanjeskilt.  

 

Denne stillingen er perfekt for deg som ...

  • er ambisiøs og ivrig etter å skape omsetning og å utvikle dine ferdigheter
  • er resultatorientert og blir motivert av å bidra til hele teamets prestasjoner
  • er arbeidsom, punktlig og villig til å lære og å utvikle deg
  • er utadvendt og liker å møte og kommunisere med kunder
  • trives i et hektisk og travelt miljø der ingen dager er like
  • er fleksibel og har evnen til å prioritere dine oppgaver
  • er en god og hjelpsom kollega og lagspiller
  • har mye energi, karisma og et positivt tankesett

 

Lær oss å kjenne og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Sales Assistant og vår kultur i butikkene ved å klikke på “Møt Jonathan” – en av våre Sales Assistants som beskriver hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Dersom du ønsker å bli en Sales Assistant i din lokale JYSK butikk, kontakt butikken direkte.

Dersom du har spørsmål vedrørende stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling ved å sende en mail til hrnorway@jysk.com.

Jeg har jobbet som Sales Assistant i JYSK i nesten fire år og samtidig studert HR på universitetet. Min leder har vært oppmerksom på kombinasjonen og gitt meg oppgaver basert på mine kunnskaper. Jeg har vært involvert i opplæring av ansatte, jobbintervjuer og rekrutteringsprosesser. Jeg jobber også som en oversetter for JYSK Finland. 

I forhold til studiene mine skal jeg snart starte et internship i Human Resources-avdelingen på JYSK Finlands hovedkontor. Det jeg prøver å si er at dersom du er student, er JYSK et perfekt sted å jobbe etter skolen fordi JYSK tilbyr fleksibilitet samtidig som JYSK også spiller på dine styrker og kunnskaper, slik at du kan utvikle deg innen dine interesseområder.

Hvordan er det å være Sales Assistant i JYSK?

  • Vårt overordnede mål er å sikre maksimal omsetning og å gi kundene en profesjonell service og en god handleopplevelse.
  • Fordi JYSK er så stort og multikulturelt, finnes det mange regler og standard prosedyrer man må kunne og mange ting å lære, men så lenge du er handlekraftig, har en god holdning, er ivrig etter å lære og er en ambisiøs selger som elsker å oppmuntre andre, vil det gå veldig bra!
  • Vi har den beste lagånden i vår butikk, noe som gir oss både motivasjon og energi.  
  • Når du jobber som Sales Assistant må du være resultatorientert og forstå sammenhengen mellom dine personlige handlinger, din prestasjon og prestasjonen til hele teamet og på den måten, hele selskapet.  
  • Jeg mener vi er gode på å sikre at kunden får en god handleopplevelse ved å alltid ønske de velkommen til butikken og tilby en munter, men profesjonell service. Det er absolutt nødvendig å leve opp til JYSK standarder og respektere dem, ettersom vi ønsker å tilby en konsistent kvalitet på kundeopplevelsen i alle JYSK butikker.  
  • Ingen dager er like, noe som kan være utfordrende, men jeg elsker en utfordring og det er veldig tilfredsstillende å overvinne og ha suksess i nye situasjoner. For eksempel når du finner en løsning som dekker kundens behov og kunden går ut av butikken med en god opplevelse.
  • Du er ganske selvstendig som Sales Assistant. Oppgavene er planlagt på forhånd, men dagen endrer seg alltid og det forventes at du kan ta dine egne beslutninger og ta ansvar. Dette er noe av det beste ved å jobbe i JYSK, du gjør ikke bare som du blir fortalt, det forventes at du sier din mening og du har mulighet til å påvirke din egen arbeidsplass.
  • Jobben kan være fysisk, det er mye tunge varer på lageret, men variasjon og fysisk arbeid har aldri skadet noen…

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Det er alltid hektisk i butikken, så vi må jobbe effektivt og ha evnen til å bruke tiden vår riktig og til å prioritere oppgavene på egenhånd. Vi må sikre en inspirerende og innbydende butikk til tross for at det er hektisk. Ingen områder kan neglisjeres.
  • Vi må ha kompetanse om store mengder produkter – og jeg mener store mengder – så vi må holde oss oppdatert når nye produkter kommer inn i sortiment, slik at vi alltid er velinformert ovenfor kunden.  
  • Det er alltid utfordrende å håndtere situasjoner med misfornøyde kunder, men det er veldig tilfredsstillende å snu situasjonen når du klarer å gi kunden en god opplevelse og et profesjonelt bilde av JYSK. 
  • Det er av og til vanskelig å skape mersalg når en kunde kommer inn i butikken og har bestemt seg for et spesielt produkt. Det er utfordrende å finne ut om kunden har behov for tilleggsprodukter og det føles godt når innsatsen lønner seg.

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Vi jobber ekstremt godt sammen og har en fantastisk lagånd i vår butikk, og det er det som gjør at vi gjør det lille ekstra. Vi oppfordrer hverandre til å gi 100% når vi er på jobb.
  • Jeg mener vi har en veldig støttende kultur, alle prøver å være en god kollega ved å dele kunnskap og hjelpe hverandre. For å opprettholde denne kulturen må vi vise gjensidig respekt, være fleksible, åpne og positive mot hverandre.
  • Vi har det morsomt og føler at vi har et kollektivt ansvar for å fullføre oppgavene. Det er som en utvidet familie.  JYSK er virkelig gode på å ansette mennesker som utfyller hverandre i butikkene.
  • Det er god stemning i butikken vår og jeg tror virkelig at det bidrar til en bedre handleopplevelse for kunden. Jeg tror kundene kan merke den positive gløden og jeg tror det har innvirkning på dem. Siden beslutninger om kjøp i stor grad baserer seg på følelser, er den generelle følelsen av glede et viktig aspekt å ha i butikken.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • JYSK er en konkurransedyktig arbeidsgiver, og det er kult å jobbe for et sterkt og økonomisk trygt selskap som fortsetter å vokse.
  • I JYSK får vi mulighet til å være involvert i mange og varierte oppgaver som gir oss bred jobberfaring. Dersom du selv ønsker det, og du jobber hardt for å oppnå det, er det nesten endeløse karrieremuligheter i JYSK. Akkurat som det offisielle slagordet sier “Bring dedication – Meet possibilities”. Ta jobben seriøst, fokuser på utvikling av egne ferdigheter og evner, og gi deg selv muligheten til å bevege deg oppover karrierestigen i JYSK. 

Area Responsible

  • Vær ansvarlig for ditt eget kompetanseområde i butikken
  • Få sjansen til å påvirke omsetning og nøkkeltall i ditt kompetanseområde 
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Få muligheten til å gjøre en rask og profesjonell karriere i JYSK
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere
  • Bli en del av et unikt og sterkt team med god kultur i din lokale butikk 

De forskjellige kompetanseområdene er:

  • Dyner/puter og sengetøy
  • Møbler og hagemøbler
  • Tekstiler og isenkram
  • Madrasser

 

Som Area Responsible har du følgende ansvarsområder:

  • Håndtere ditt eget kompetanseområde i butikken, inkludert utfylling av varer.
  • Eksponere produktene på en måte som gjør at området alltid fremstår som ryddig og innbydende.
  • Sikre at alle priser er riktige og i henhold til JYSK sine tilbud eller kampanjer.
  • Ha utstrakt kunnskap om produktene og være ekspert på å selge de til kunden.
  • Lære opp andre kolleger og holde de informert om nye produkter og forberedelser til nye sesonger.
  • Delta i kampanjeplanlegging og –gjennomføring og skrive ut skilt til hver kampanje.
  • Legge inn supplementsbestillinger når en spesifikk vare selger godt for å sikre at et produkt aldri blir utsolgt og at ingen hyller noensinne er tomme.   
  • Kundeservice: Kjenn kunden din, vurder kundens henvendelse, situasjon, behov og humør.

 

Denne stillingen er perfekt for deg som ...

  • ønsker ansvar og mulighet til å påvirke nøkkeltall og generell prestasjon i din butikk
  • trives i et hektisk og travelt miljø og har evnen til å håndtere mange forskjellige oppgaver på samme tid
  • er arbeidsom, punktlig og villig til å lære og utvikle deg
  • har mye energi, karisma og et positivt tankesett
  • er serviceinnstilt, blid og alltid setter kunden først for å gi de en unik handleopplevelse
  • har evnen til å avslutte oppgavene dine og motivere deg selv i løpet av en hektisk arbeidsdag
  • er en lagspiller som alltid hjelper der det trengs

 

Lær oss å kjenne og finn ut av hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Area Responsible og vår kultur i butikkene ved å klikke på “Møt Mette” – en av våre Area Responsibles, som beskriver hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Dersom du har spørsmål vedrørende stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling ved å sende en mail til hrnorway@jysk.com.

Hvordan er det å være Area Responsible i JYSK?

  • Det er flott å være ansvarlig for et område i butikken og å ha innflytelse på hva som skal skje på egen arbeidsplass. Når du har ansvar for et område, har du innflytelse på hvordan det skal eksponeres og se ut i ditt område. Det betyr at du er med på å bestemme hva kunden ser. Det er en stor motivasjon for meg, generelt er JYSK gode på å gi ansvar til personer som ønsker det.
  • Jeg er en av de som liker en hektisk arbeidsdag, jeg ønsker ikke å sitte stille uten å ha noe å gjøre. Det er alltid noe å gjøre i JYSK. Når det ikke er noen kunder, er det fortsatt tusen andre ting å gjøre.
  • Det er kult å føle at du kan gi kunden en god handleopplevelse, alle JYSK butikker er veldig motivert for å ønske kunden velkommen. Det liker jeg veldig godt.
  • Vi har interne konkurranser, men vi konkurrerer også med andre butikker. Det er alltid gøy å skryte av at vi har oppnådd de beste resultatene.  Det er også en kjempegod drivkraft at vi blir belønnet for vår innsats i form av bonuser og premier. 
  • Det er kult å være en del av et godt team i denne butikken, men det er også god støtte fra andre butikker. JYSK har en kjempegod kultur med folk som hjelper og støtter hverandre. Så hvis du først har blitt en JYSKer, har du aldri lyst til å slutte.

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Det er mange forskjellige oppgaver og det er derfor alltid noe å gjøre. Noen dager er hektiske med mange kundeordre og mange kunder i butikken, du må derfor alltid være på tå hev.
  • Vi mottar tall over omsetningen i eget område hver dag og dersom vår indeks er lavere enn i andre butikker i landet, er jeg ansvarlig for å ta initiativ for å heve salget. Det kan hende vi trenger å skifte ut noen utstillinger, gi ansatte opplæring i produktkunnskap, eller vi må gjøre om hele området.   

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Vi er et veldig sterkt team med god lagånd, vi tør å utfordre hverandre på profesjonelle områder. Dersom du liker å jobbe i team, er JYSK det perfekte stedet for deg.
  • Miljøet i butikken er alltid lystig og energisk.
  • Vi er gode på å delegere ansvar i vår butikk. Vi har gjensidig respekt for hverandre og vi gir positive tilbakemeldinger.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • JYSK er det beste stedet å jobbe, du har alt du trenger for å få suksess.  
  • Dersom du er en konkurransedrevet person, er JYSK det beste stedet å jobbe. Du konkurrerer både med kolleger og andre butikker og det er veldig gøy.
  • Jeg har utviklet meg mye personlig, jeg har blitt mye mer selvstendig, voksen og ansvarlig. Jeg har fått redskapene til å håndtere verden rett og slett. 
  • Jeg kan garantere deg at dersom du noen gang jobber i JYSK, vil du aldri helt slippe taket.
  • Dersom du ønsker det og du jobber for det, vil karrieren din nå veldig langt veldig fort.

 

Hva er neste skritt?

  • Da jeg først startet i JYSK, ønsket jeg å bli en god Sales Leader.
  • Men nå er målet mitt å bli Store Manager innen de neste fem årene.
  • En ting vet jeg helt sikkert: Jeg blir i JYSK.

Logistic Responsible

  • Vær ansvarlig for de daglige driftsoppgavene på lageret i din lokale JYSK butikk
  • Håndter varemottak og kundeordre fra lageret  
  • Lær opp dine kolleger i lagerrutiner som utlevering, varemottak, trallekonsept etc. for å sikre et godt arbeidsmiljø
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Bli en del av et unikt og sterkt team med god kultur i din lokale butikk
  • Få muligheten til å gjøre en rask og profesjonell karriere i JYSK
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere 

Som Logistic Responsible vil du ha følgende ansvarsområder:

  • Forberede lageret for varemottak.
  • Håndtere, registrere og sjekke at alle varer mottatt er intakt.
  • Gjøre klar varene som er mottatt til kollegene dine, pakk de ut og legg de på traller, klare til å fylles ut i butikken.
  • Send tekstmeldinger til kunder for å meddele at varene deres har ankommet.
  • Skriv ut plukk/pakklister og gjør klar varer til kunder som skal hente de.
  • Kundeservice: gi kunder en god opplevelse både på lager og i butikk.
  • Hold lageret ryddig, rent og organisert. Organiser og sorter søppel for resirkulering.
  • Hold styr på kundeordre og leveringer, tell varer og forbered lageret til neste dag.
  • Lær opp og informer kolleger om lagerrutiner og HMS.

 

Denne stillingen er perfekt for deg som ...

  • er strukturert og organisert
  • kan ha oversikt i et dynamisk og hektisk miljø
  • er villig til å ta ansvar
  • liker å gjøre rutinearbeid som inkluderer fysisk arbeid
  • er arbeidsom og villig til å bidra sammen med dine kolleger
  • er en lagspiller og en god kollega som alltid hjelper til der det trengs
  • er serviceinnstilt med et smil om munnen

 

Lær oss å kjenne og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Logistic Responsible og vår kultur i butikkene ved å klikke på "Møt Kasper" – en av våre Logistic Responsibles, som beskriver hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Dersom du har spørsmål vedrørende stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling ved å sende en mail til hrnorway@jysk.com.

Første tanker om stillingen?

  • Jeg visste ikke hvor stort JYSK var. For å være helt ærlig er jeg ganske overrasket, det er mye større og mer organisert enn jeg hadde trodd. Alle mine nye kolleger er godt opplært og de har alle deltatt på flere opplæringsprogram, de vet så mye om alle produktene våre og om våre rutiner. Jeg ble også ganske overrasket da jeg innså hvor mange kolleger jeg har rundt omkring i verden.
  • Alt var nytt for meg, så det tok litt tid før jeg kom inn i alt. Jeg brukte litt tid da jeg startet på å bli kjent med JYSK og måten de gjør ting på. Det tok litt tid, men det er lett å få hjelp fra alle nivåer i organisasjonen. Dersom du har et spørsmål, er det lett å få et kjapt svar.

 

Hvordan er det å være Logistic Responsible i JYSK?

  • Det er fantastisk å ha så mye ansvar på lageret.
  • Rett etter at jeg startet, var jeg på et kurs for Logistic Responsibles. Vi ble gitt retningslinjer og prosedyrebeskrivelser hvor en kan finne informasjon hvis en er i tvil eller har spørsmål. Så selv om jeg var ny, var det relativt lett å finne ut av ting.
  • Det å ha så gode kolleger, betyr alt for meg. Det er mye energi i butikken, sikkert fordi vi er et veldig ungt team. Vi bryr oss om hverandre så alt ikke bare er jobb-jobb-jobb. Vi har et veldig sterkt team – men vi føler også at vi er en viktig del av resten av JYSK organisasjonen.
  • Dersom du har spørsmål, er det lett å snakke med andre Logistic Responsibles i andre butikker. Vi hjelper hverandre med forskjellige ting. Vi kjenner hverandre fra opplæringskursene vi deltok på da vi startet i JYSK. Du er derfor ikke alene.
  • Du må være forberedt på at nye, store oppdateringer skjer i JYSK hele tiden. Nye produkter, nye kampanjer, nye sesonger og lignende. Vi er i konstant i bevegelse!

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Dersom jeg har spørsmål angående lageret, kan jeg ringe en Logistic Responsible fra en annen butikk for å diskutere det. Det er mye å lære og jeg hadde mange spørsmål til å begynne med. Nå er jeg vant til å lese på JYSK sin Facebook-side eller finne svaret på mine spørsmål på JYSK sitt intranett. 
  • Det er virkelig MYE å gjøre, og som Logistic Responsible har du et stort ansvar. Det er derfor viktig at du kommuniserer godt med resten av butikkteamet, slik at de kan finne frem på lageret og håndtere varer og situasjoner når du ikke er tilstede.

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Vi hjelper hverandre. Alltid! Er det hektisk, hjelper alle til, selv om du skulle ha gått hjem for 10 minutter siden.
  • Gløden og energinivået er høyt, det er derfor alltid positivt miljø i butikken. Det å gå på jobb er gøy!
  • Vi er gode på å støtte hverandre. Hvis en person ikke føler seg bra eller har en dårlig dag, vil en annen hjelpe til og gjøre litt ekstra.
  • Det er alltid mye latter og godt humør i vår butikk.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Det er mange karrieremuligheter i JYSK. Dersom du ønsker det kan du klatre på karrierestigen ganske fort. Dersom du jobber hardt, gjør ditt beste og har viljen til å gjøre en forskjell, kan du nå langt i denne organisasjonen.
  • Teamet – uten tvil. Du finner ikke en bedre lagånd noe annet sted. Det finnes så mange gode kolleger å forholde seg til og å spørre om hjelp.
  • Det er en god arbeidsplass med mange gode verktøy.
  • Generelt sett har JYSK et veldig godt arbeidsmiljø og tar vare på sine medarbeidere.

 

Hva er neste skritt?

  • I løpet av tre år ser jeg meg selv på neste trinn på karrierestigen. Jeg ønsker uansett å bli i JYSK. Det er så mange muligheter, alt du trenger å gjøre er å jobbe for dem. 

Administrative Responsible

  • Ditt hovedansvar som Administrative Responsible er å støtte din Store Manager og butikken i å opprettholde og forbedre administrative rutiner
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Bli en del av en kultur med et unikt og sterkt team i din lokale butikk  
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere 

Som Administrative Responsible har du følgende ansvarsområder:

  • Opprette daglige og ukentlige rapporter: lage innkjøpsrapporter, se etter uoverensstemmelser mellom vareordrer og varer på lager, og kontakte distribusjonssenteret for å finne løsninger på problemer.
  • Gjøre klar butikken til revisjonstilsyn og implementere tiltak.
  • Holde Informasjonstavlen oppdatert med all relevant informasjon. 
  • Bestille kontorrekvisita og sikre at butikken alltid har materiale som skal til for å drifte butikken, for eksempel bæreposer, kulepenner, prisskilt, kvitteringsruller, toalettpapir etc.
  • Betjene kassen og lære opp nye kolleger i kassen og i generelle administrative og operasjonelle oppgaver og rutiner.
  • Lukke salget og sikre at kunden går fra butikken med et smil om munnen og litt til; gi kunden en god handleopplevelse.
  • Sikre gode rutiner ved reklamasjonshåndtering for å være miljøbevisste og gode kjøpmenn.   

 

Denne stillingen er perfekt for deg som ...

  • er veldig grundig i måten du jobber på
  • er resultat- og detaljorientert
  • er ansvarlig og strukturert
  • er serviceinnstilt og en god selger  
  • har mye energi og et positivt tankesett
  • kan holde styr på mange forskjellige ting på samme tid  
  • kan ha oversikt og trives i et dynamisk og hektisk miljø

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Administrative Responsible og vår kultur ved å klikke på "Møt Andrea" – en av våre Administrative Responsibles som vil beskrive hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål angående stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling på mail hrnorway@jysk.com.

Hvordan er det å være Administrative Responsible i JYSK?

  • Vi hører ofte at “Retail is detail”, og som Administrative Responsible i JYSK er dette virkelig sant.
  • På morgenen sjekker jeg JYSKnet, intranettet vårt, for nyheter og går gjennom den daglige oppgavelisten for å se hva jeg skal gjøre når jeg ikke yter service til kunder.
  • Jeg sjekker systemet for prisjusteringer og går gjennom kampanjeavisen, bare for å se om jeg husker de viktigste tilbudene.
  • Etter å ha sjekket kundeordre, informerer jeg dem om leveringsmuligheter.   
  • Når det ikke er kunder i butikken, sikrer jeg at mine daglige oppgaver blir fullført.

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Den største utfordringen for meg er å sikre at jeg får med meg hver eneste detalj, og at sluttresultatet av jobben min er perfekt. Det er ikke stressende, men heller motiverende å ha muligheten til å bruke mine evner og å utvikle dem. Jeg går hjem lykkelig når jeg vet at alle mine oppgaver er utført til tiden, uten å gå på kompromiss med kvaliteten av hva jeg gjør.

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Godt teamarbeid er en nødvendighet i JYSK, og det krever innsats fra oss alle. Vi vet alle sammen at dersom vi stoler på konseptet vårt og hverandre, blir jobben mye mer morsom og kunden belønner dette ofte med et smil.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Jeg synes det beste med JYSK er at vi kan vokse og utvikle oss sammen, både profesjonelt og personlig, og bli belønnet for bidraget vårt. Dersom du er dedikert, vil du få muligheten til å vise ditt talent. 

Sales Leader

  • Vær ansvarlig for omsetningen i din butikk
  • Sikre at din butikk presterer bra, og at ditt team er gode selgere som setter kunden først
  • Veilede, motivere, involvere og følge opp teamet for å sikre at de når sine salgsmål
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Bli en del av en kultur med et unikt og sterkt team i din lokale butikk 
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere
  • Få muligheten til å gjøre en rask og profesjonell karriere i JYSK

Som Sales Leader er du ansvarlig for omsetningen i din butikk. Du får mer og mer ansvar og oppgaver ettersom du forbedrer og utvikler deg som Sales Leader. Det er få administrative oppgaver for en Sales Leader, Store Manager og Administrative Responsible vil håndtere de fleste kontoroppgaver. Som Sales Leader vil du være på gulvet, hvor du fokuserer på salg og på å veilede, trene og utvikle medarbeiderne.  

Som Sales Leader vil du ha følgende ansvarsområder:

  • Sikre at butikken presterer og skaper en sunn fortjeneste på de forskjellige produktene våre.
  • Følge opp nøkkeltall på salgsrapporten: presterer vi godt og er vi kjøpmenn som vi skal være?
  • Være på gulvet, coache og følge opp ansatte og deres innsats for å tilrettelegge for gode prestasjoner.
  • Tidsplanlegge ansattes oppgaver for å sikre at butikken oppnår det overordnede salgsmålet for dagen/uken/måneden.
  • Bestille varer, planlegge og forberede kampanjer eller nye sesonger.
  • Være proaktiv i forhold til rabatter og prisreguleringer.
  • Sikre at vi holder kundeløftet vårt: Alltid være klar med et godt tilbud.
  • Sikre at medarbeiderne alltid holder butikken ryddig og innbydende. En butikk som ser bra ut sikrer gode resultater.

 

Denne stillingen er perfekt for deg som ...

  • er veldig resultatorientert
  • kan ha overblikk over alle oppgaver som skal utføres og delegere dem
  • trives i et dynamisk og hektisk miljø
  • er en god og inspirerende motivator
  • er en sterk person med et positivt tankesett
  • er oppmerksom på detaljer og jobber for å ha en butikk som er innbydende for kunden
  • bryr deg om medarbeiderne og har evnen til å lytte og kommunisere på en god måte

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Sales Leader og vår kultur ved å klikke på "Møt Tina" – en av våre Sales Leaders, som vil beskrive hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling på mail hrnorway@jysk.com.

Første tanker om stillingen?

  • Jeg var forberedt på en utfordring da stillingen innebærer mye ansvar. Jeg visste at jeg fikk bruk for all min tidligere erfaring.  
  • Jeg var nervøs for om jeg ville klare å prestere godt i ny jobb, som man alltid er når man starter noe nytt.  

 

Hvordan er det å være Sales Leader i JYSK?

  • Lagånden er viktig for meg. Vi har det beste teamet og de mest tilfredse ansatte. Vi jobber sammen, vi får ting gjort, vi utfordrer hverandre, vi konkurrerer internt og vi konkurrerer med andre butikker.
  • Hvis du planlegger godt, vil du nå langt. Det er nøkkelen til suksess, og du må ta deg tid til å involvere Area Responsibles eller andre i planleggingen. Du må alltid være et steg foran, slik at du aldri kommer bakpå.
  • Vi får ting til å skje på en kul måte ved å konkurrere med hverandre. Interne konkurranser gjør det morsomt og det er fantastisk å kjenne entusiasmen i butikken.
  • Miljøet er fantastisk og energinivået er høyt, vi feirer suksessene våre hver dag.
  • Det viktigste, og det jeg elsker mest, er å coache ansatte i salgssituasjoner og produktkunnskap, utfordre dem og generelt være en del av deres utvikling.
  • Personlig liker jeg å bli utfordret av Store Manager eller District Manager, det er en god måte å utvikle seg på.
  • Som Sales Leader får du den hjelpen du trenger, alt du må gjøre er å spørre. Det er støtte å finne uansett hvem du spør i organisasjonen.  
  • Det å ha suksess i butikken er en teamprestasjon, du kan ikke klare det alene.

 

Hvilke utfordringer møter du i stillingen?

  • Jeg fikk mye ansvar fra dag en. Dette kan selvfølgelig være skremmende, men det gir deg en fantastisk erfaring.
  • Det er alltid en utfordring å jobbe med mennesker fordi du må møte de der de er. På den annen side, er det den viktigste grunnen til at jeg synes min jobb er interessant. Det å jobbe med medarbeidere, veilede de og hjelpe de til å utvikle seg.
  • Det går fort, og du må ha evnen til å håndtere mange forskjellige ting på en gang. Alle må være med deg og jobbe sammen. Det er alltid en ny kampanje eller en ny sesong på trappene, så det er viktig å planlegge. Hva kommer til å skje, og hvordan skal vi få det til å skje?
  • Du må hjelpe medarbeiderne å prioritere oppgaver, daglige rutiner og kundekontakt. Kunden er selvfølgelig viktigst, så de ansatte må være klare når kunden kommer inn i butikken.

 

Beskriv kulturen i din butikk

  • Vi har en veldig åpen kultur med plass til alle.
  • Vi jobber sammen for å nå deadlines, hele teamet har en fantastisk holdning og vi jobber hardt for at alt skal bli gjort.
  • Jeg tror ikke du finner samme lagånd som i JYSK noe annet sted, alle ønsker å være her og gjøre det lille ekstra hver dag.   
  • Vi hjelper hverandre uansett og låner bort en hånd hvis det er nødvendig.
  • Vi har en avslappet kultur. Vi jobber hardt når vi må, men vi har det også veldig morsomt.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Du får mye igjen for den innsatsen du gir. Hvis du ønsker det og er villig til å jobbe for det, kan du klatre i karrierestigen veldig fort.
  • JYSK tilbyr gode og nyttige kurs og treninger, og de har meget gode trenere og ledere. Samspillet mellom HR og trenere er veldig godt.
  • Alle er en viktig del av butikken og vi må jobbe sammen for å lykkes.  
  • JYSK er uten tvil det kuleste og beste selskapet å jobbe for. 

Store Manager Trainee (SMT)

  • Forbereder deg til en stilling som Store Manager og for å ta ansvar for din egen butikk
  • Delta på fem profesjonelle treningsmoduler med en ukes varighet
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Få muligheten til å få en rask og profesjonell karriere i JYSK
  • Bli en del av en kultur med et unikt og sterkt team i din lokale butikk
  • Bli en del av et fantastisk selskap som tar godt vare på sine medarbeidere

Formålet med vårt Store Manager Trainee (SMT) program er å forberede deg til en stilling som Store Manager innen et år.

 

SMT-programmet:

  • Du vil følge en Store Manager som har blitt valgt til dette formålet og som også vil være din mentor.
  • Dine oppgaver vil inkludere Store Manager oppgaver.
  • Du vil delta på 5 moduler i løpet av SMT-perioden, hver modul går over en uke.  
  • Din mentor (Store Manager) vil være din sparringspartner, som vil evaluere din prestasjon, peke på områder for utvikling og være dedikert til å klargjøre deg til en stilling som Store Manager.

 

De 5 SMT modulene

Du vil delta på følgende 5 treningsmoduler:

Modul 1:

  1. Kjenn selskapet ditt + team building
  2. Feedback på den JYSKe måten
  3. Konsept
  4. Butikkdrift og planlegging

Modul 2:

  1. PPA (Person Profil Analyse – DiSC Analyse)
  2. Salg og service
  3. Lagerstyring

Modul 3:

  1. JLiP (JYSK Ledelse i Praksis)
  2. Sikkerhet
  3. Rekruttering og introduksjon

Modul 4:

  1. Planlegging og administrering av ansatte
  2. Arbeidsmiljø - HMS

Modul 5:

  1. PDP (Personal Development Plan)
  2. Kick-out business case

 

Du vil lære å mestre følgende ferdigheter:

  • Lage bemanningsplaner
  • Planlegge og strukturere oppgaver og tidsfrister
  • Lede de overordnede prestasjonene i butikken
  • Lede, veilede, involvere og motivere dine medarbeidere
  • Coache og jobbe med dine medarbeidere i henhold til deres utviklingsnivå
  • Kjenne til alle aspekter og daglige rutiner i butikken
  • Delegere forskjellige oppgaver og ansvar, og vite at samarbeid er nøkkelen til suksess
  • Følge opp og vurdere prestasjonene i din butikk og ditt team
  • Etablere nye mål for ditt team og for de overordnede prestasjonene til din butikk.

 

SMT-programmet er perfekt for deg som ...

  • er arbeidsom, seriøs og med en sterk trang til utvikling og suksess
  • er villig til å jobbe med egne evner og personlige kompetanser
  • er resultatorientert
  • er villig til å lære og til å ta lærdom av tilbakemeldingene du får
  • har evnen til å forholde deg rolig i et dynamisk og hektisk miljø 
  • kan motivere deg selv til å gjennomføre SMT-programmet og få suksess med det
  • vil bli en del av den JYSKe kulturen
  • er energisk og har et positivt tankesett som vil påvirke teamet ditt
  • er villig til å gjøre det lille ekstra sammen med dine kolleger

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vårt SMT-program kan tilby deg

Lær mer om SMT-programmet og vår kultur ved å klikke på "Møt Kevin" – en av våre SMTer som vil beskrive hvordan det er å være SMT i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål om stillingen, kontakt vår HR-avdeling på mail hrnorway@jysk.com.

Hvordan er det å være SMT i JYSK?

  • Det er flott at mye av opplæringen er om ledelse og at du lærer om hva som driver mennesker. Det er spennende å ha mulighet til å yte innflytelse på og å utvikle teamet ditt.
  • Du får alle de verktøyene du trenger og året du bruker på å være SMT er vel verdt det.
  • JYSK støtter deg hele veien, de gjør alt for å sikre at ditt SMT program fungerer for deg.
  • Lagånden i SMT-gruppen er bra og det er flott å møte mennesker som er i den samme situasjonen som meg, det er en god erfaring å ta med seg. Jeg føler at jeg har vært en del av et team, selv om jeg i prinsippet har vært alene.
  • Min egen utvikling i løpet av kurset har vært enorm, både profesjonelt og personlig.  
  • Det er veldig motiverende å vite at du blir godt rustet til å drive din egen butikk etter endt SMT-program.  
  • Hvis du går foran som et godt eksempel og du er villig til å gjøre det lille ekstra for teamet ditt, vil du nå langt på kort tid. JYSK har uendelige muligheter for deg til å gjøre en karriere.  
  • Jeg ville gjerne gjort det igjen. Gjennomgå SMT-programmet, mener jeg. Jeg har virkelig tatt store skritt fremover både personlig og som leder.

 

Hvilke utfordringer har du møtt i løpet av SMT-programmet?

  • Når du søker på SMT-programmet, er du kjempeklar for å starte. Du klarer nesten ikke å vente til du får din egen butikk. Nå som jeg er midt i programmet, ser jeg årsaken til at programmet går over ett år. Det er mye å lære, og jeg har utviklet meg enormt på veldig kort tid. Treningen er en fantastisk forberedelse til stillingen som Store Manager. Det er også en trygg arena hvor du kan gjøre feil og teste deg selv før du tar over ansvaret for egen butikk.
  • Utfordringene har i hovedsak vært personlige for min del. Jeg har lært meg å navigere i en hektisk hverdag og huske å ta tid til å planlegge, og å utvikle. Det er ganske vanskelig å få alt inn i en hektisk hverdag med alle de oppgavene og tidsfristene som er.
  • Du må lære å se på deg selv og utfordre deg selv i forhold til dine egne personlige egenskaper. Alle har styrker og svakheter, og trikset er å lære å jobbe med svakhetene, slik at man kan snu de til styrker. For meg er det en annerledes måte å se på ting og krever derfor mye refleksjon.
  • Til å begynne med gjorde jeg alle oppgavene selv, men jeg ser nå at nøkkelen er å utvikle de ansatte slik at man kan delegere oppgaver og ansvar. Dersom vi skal nå målene og få gode resultater, må vi jobbe som et team.

 

Hvorfor skal andre velge SMT-programmet i JYSK?

  • Treningen har virkelig overgått mine forventninger! JYSK er ekstremt profesjonelle i forhold til trening.
  • Du får mer enn du er vant til. Det er ikke som å gå på en skole for å studere, du er sammen med personer som er i samme situasjon som deg selv.
  • Trenerne er meget kompetente, de er gode på å vise sammenhengen mellom teori og praksis, ved å vise til praktiske eksempler for å gjøre ting enkelt å forstå.
  • Den JYSKe lagånden er bare så flott, blodet ditt blir fort blått.
  • Velg JYSK hvis du ønsker å utvikle både deg selv og andre, og hvis du ønsker å bli en del av et fantastisk team.
  • Du har alle de mulighetene du ønsker, og JYSK vil gjøre alt for å hjelpe deg.
  • Det er flott å gå på jobb. Energinivået og miljøet i alle JYSK-butikker er høyt, alle kollegene dine kommer på jobb med godt humør og det er veldig oppfriskende.
  • JYSK er en levemåte!

 

Hva er neste skritt?

Jeg har en drøm - jeg ønsker å bli District Manager eller Store Manager i en av de største JYSK-butikkene i landet. Jeg ønsker å jobbe enda mer med ledelse, få mer ansvar og ha flere ansatte å lede. Men jeg vil selvsagt bli i JYSK. Jeg elsker det her! 

Store Manager

  • Som Store Manager er du ansvarlig for alle driftsprosesser i butikken, for opplæring, coaching og utvikling av de ansatte, og for å lede og sikre den overordnete prestasjonen i butikken
  • Din jobb er å sikre at butikken og de ansatte er klare for kunden, og at omsetning er hovedfokus
  • Prester godt i din butikk og oppnå gode bonuser, sammen med ditt team
  • Du vil være en del av og bidra til en kultur med et unikt og sterkt team i din butikk
  • Bli Store Manager og få muligheten til å gjøre en profesjonell karriere i JYSK

Som Store Manager vil du ha følgende ansvarsområder:

  • Lede teamet ditt til suksess.
  • Være siste beslutningstaker i henhold til butikken.
  • Forbedre omsetningen og sikre den beste kundeservicen.
  • Lede og optimere overordnet prestasjon i butikken.
  • Trene, coache og utvikle ansatte.
  • Lede, involvere og motivere dine ansatte.
  • Etablere nye mål for teamet ditt og mål for overordnet prestasjon i din butikk.
  • Evaluere nøkkeltall, sammen med Sales Leader, og forberede salgsstrategier for å oppnå målene.
  • Delta i butikken og på lager hver dag på lik linje med alle kolleger. 
  • Følge opp og evaluere prestasjonen til butikken og teamet.
  • Tidsstyre, delegere og planlegge forskjellige oppgaver og ansvar i henhold til deadlines.
  • Som Store Manager vil du referere til District Manager.

 

Denne stillingen er perfekt for deg som...

  • er seriøs, ambisiøs og villig til å forbedre og utvikle deg selv
  • er resultatorientert og motivert for å konstant jobbe for å forbedre indeks tall
  • kan ta beslutninger og ansvar for både butikken og teamet ditt
  • kan forholde deg rolig i et dynamisk og hektisk miljø 
  • har mye energi og et positivt tankesett som vil smitte over på teamet ditt
  • er en motivator som leder og inspirerer andre
  • kan definere og formulere klare mål og oppgaver
  • kan både være en talentfull leder og en tålmodig kollega
  • er organisert, god til å planlegge og har overblikk
  • kan relatere deg til JYSK Values og sikre at dine ansatte gjør det samme
  • liker å delta i de daglige oppgavene sammen med dine kolleger

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen som Store Manager og vår kultur ved å klikke på "Møt Renè" – en av våre Store Managers som vil beskrive hvordan det er å jobbe i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål til stillingen, kontakt HR-avdelingen på e-post hrnorway@jysk.com.

 

Hvordan er det å være store manager i JYSK?

  • Det jeg liker best ved jobben er når man får se resultatet av det arbeidet man har gjort.
  • På en typisk dag kommer vi om morgenen, sjekker e-post, og planlegger oppgaver som skal skje i løpet av dagen. Vi har veldig mye varemottak, ellers er det vedlikehold av butikken, også er det kunder, kunder, kunder.
  • Min strategi som leder er å ha et godt forhold til alle ansatte, så alle trives. Hver enkelt person er viktig for butikken.
  • For å være en god Store Manager må man ha oversikt, det er nok det viktigste. Man må virkelig sette seg inn i jobben.
  • Jeg bruker JYSK values til daglig, jeg har det i blodet.

 

Hvilke utfordringer møter du?

  • Det er mye arbeid, mange konsepter, og masse varemottak. Det går med gode kolleger, ellers hadde det ikke gått rundt.
  • Alt må skje fort, og alle må gi 100 %. Det handler om å få hele teamet med. Hvis en mann halter, så halter vi alle.
  • For å få med hele teamet er det viktig med tilbakemeldinger, og oppfølging. Dette gjør vi hver dag.
  • Da jeg startet som butikksjef så stresset jeg mye. Det var mye nytt å lære, og man rekker ikke alltid alt. Nå prøver jeg å ta det rolig, men mye planlegging må til!

 

Beskriv kulturen i din butikk.

  • Den er god! Vi er et veldig bra team. Ville ikke ha byttet ut noen. Jeg tror alle trives og setter pris på hverandre.
  • Jo bedre butikken går rundt, med rutiner og alt, jo bedre har de ansatte det. Jeg merker at når butikken gjør det bedre og bedre, så trives de ansatte også bedre og bedre, og da legger de også inn en større innsats. Det er rett og slett morsommere å være på jobb. Så vi prøver å holde det gående.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Man lærer mye her. Jeg tror at hvis du har jobbet i JYSK, så kan du takle alle andre butikker. Folk tenker at JYSK bare selger møbler og dyner, men det er mye konsept.
  • Jeg føler at JYSK bryr seg om sine ansatte, og at man blir hørt. Vi har bra sjefer hele veien opp.
  • Det er veldig bra karrieremuligheter. Vi har mange gode eksempler, som meg, som startet som lærling i Åbenrå, i Danmark.
  • Hvis man vil, så er det muligheter. Det er klart. Det er alltid behov for flinke folk.
  • JYSK er et voksende selskap, og det er gøy å være en del av.
  • Jeg er stolt av å jobbe i JYSK.

District Manager Trainee (DMT)

Formålet med vårt DMT-program er å forberede deg til stillingen som District Manager. Du vil ha ansvar for din egen butikk og jobbe som Store Manager i løpet av DMT-programmet mens vi forbereder deg til din fremtidige rolle som District Manager i JYSK. Programmet vil være en kombinasjon av kurs, prosjekter og oppgaver som er relevante til din fremtidige arbeidsdag. Alle prosjekter og oppgaver vil være på District Manager nivå.

District Manager Trainee-programmet:

En veldig viktig del av kursene er å sette teori ut i praksis. Den viktigste måten å få ny kunnskap på er gjennom samreiser rundt i distriktet. Dette er også en viktig del av din utvikling og gjør at du vil se effekten av kursene. Emner på kursene kan være:

  • Feedback
  • Rekruttering
  • Planlegging
  • Distanseledelse

 

I løpet av DMT-programmet vil du lære å mestre følgende oppgaver:

  • Optimere salg, inntjening og drift i alle butikker i et distrikt.
  • Sikre en god butikkstandard og en god kundeservice ved å bruke konseptene JYSK Values, JYSK Salg & Service og JYSK Leadership.
  • Være ansvarlig for driftsrutinene til butikkene ved å sikre en jevn drift, gjennomføring av kampanjer og å holde budsjetter og salgsmål.
  • Sikre at alle butikker og ansatte er klare for kunden og lever opp til vårt mål om å levere best mulig kundeservice.
  • Bygge opp og utvikle teamet og intern pipeline.
  • Være trener på kurs som Salg og Service, SMT osv.
  • Være ansvarlig for det strategiske mål om å sikre at JYSK er kundens førstevalg innen Retail.
  • Være bindeleddet mellom butikkene i distriktet og avdelingene på hovedkontoret.

 

DMT-programmet er perfekt for deg som ...

  • er resultatorientert og blir motivert av å oppnå gode resultater gjennom butikkteamet. Som DMT må du være en kommersiell og resultatorientert kjøpmann
  • er seriøs, ambisiøs, robust og dedikert, og blir motivert av å utvikle andre, deg selv og din kompetanse
  • er klar til å ta på deg en mer omfattende lederrolle og mer ansvar
  • er en god leder og trener for dine ansatte
  • er besluttsom, målorientert og ivrig etter å lede ditt distrikt til suksess
  • er selvstendig og har evnen til å ta raske og velbegrunnede beslutninger
  • har gode kommunikasjonsevner og kan samarbeide med mange forskjellige mennesker

 

Bli kjent med oss og finn ut hva DMT-programmet kan tilby deg

Lær mer om DMT-programmet og vår kultur ved å klikke på "Møt Shanna” – en av våre DMTer som vil beskrive hvordan det er å være DMT i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål angående programmet, ta kontakt med HR-avdelingen på e-post hrnorway@jysk.com

Første tanker om DMT-programmet?

  • DMT-programmet var den perfekte måten for meg å nå mitt mål om å bli District Manager. Det er en profesjonell måte å komme dit på, med mye støtte og opplæring.
  • Jeg håpet at programmet skulle være en god miks av teori og praksis, og jeg er glad for at det har levd opp til mine forventninger.

 

Hvordan er det å være DMT i JYSK?

  • Det er en utfordrende mulighet. Først og fremst er jeg Store Manager – jeg har ansvar for vår nyeste butikk i Nederland. Nest etter det er jeg DMT. Jeg trenger derfor å finne en balanse mellom de to rollene uten å gå på kompromiss med noen av dem.
  • Jeg er med min District Manager når han besøker butikker i distriktet. Det er veldig givende å dele meninger om hva vi ser i butikkene og hvordan man potensielt kan forbedre de med han.
  • Jeg er også involvert i distriktsmøtene hver måned med alle Store Managers. Min District Manager og jeg setter agenda for møtene sammen. Jeg legger inn mine egne visjoner og ideer og har mine egne ansvarsområder.
  • Jeg har fått tilgang til mer informasjon gjennom våre IT-systemer. Det er veldig spennende å få denne tilleggsinformasjonen.

 

Hvilke utfordringer møter du i programmet?

  • Det er av og til vanskelig å finne den riktige balansen mellom min rolle som Store Manager og DMT. Man ønsker selvfølgelig å bruke lik tid og innsats på begge roller, men jeg er først og fremst Store Manager, og jeg synes det er rettferdig ovenfor mitt team at de kan stole 100% på meg. For meg personlig ser jeg ikke dette som en byrde, men som en stor mulighet til å stimulere min personlige utvikling.  Jeg ønsker å lære så mye som mulig.

 

Beskriv kulturen i sammenheng med DMT-programmet

  • DMT-programmet har en uformell kultur og et åpent miljø. Dette gjør at du kan snakke med nøkkelpersoner på alle nivåer i JYSK. Dette gjør det enklere å bli kjent med alle sider av JYSK.
  • DMT-programmet er veldig profesjonelt. Jeg har blitt veiledet hele veien, og hvis jeg har hatt spørsmål, har jeg fått raske svar. Alle er veldig hjelpsomme.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Når du er ambisiøs og ønsker å få det beste ut av deg selv, vil jeg si at JYSK er det beste selskapet å jobbe for. JYSK tilbyr interessante stillinger med store ansvarsområder og muligheten til egen utvikling. Hvis du ønsker det og er villig til å jobbe for det, tilbyr JYSK gode karrieremuligheter.
  • JYSK har en veldig god kultur, som er veldig viktig for meg. På grunn av dette håper jeg at jeg skal representere JYSK langt inn i fremtiden. 

District Manager

  • Lede alle butikkene i ditt distrikt
  • Optimere omsetning, inntjening og drift i alle butikkene i distriktet
  • Sikre at alle butikker og ansatte er klare for å møte kundene
  • Lede, veilede, følge opp og jobbe tett med Store Managers i ditt distrikt
  • Sikre god butikkstandard og kundeservice ved å bruke våre konsepter: JYSK Values, JYSK Salg & Service og JYSK Leadership

Som District Manager vil du ha følgende ansvarsområder:

  • Ha ansvar for overordnet omsetning i hele distriktet.
  • Ha ansvar for driftsrutiner i butikkene, sikre jevn drift og gjennomføring av kampanjer i hver butikk.
  • Sikre at hver butikk når budsjetter og omsetningsmål og etterkommer våre høye krav til god kundeservice.
  • Utvikle og følge opp budsjetter, koordinere med og rapportere til Retail Management.
  • Lede, veilede, trene og følge opp Store Managers i ditt distrikt.
  • Utfordre butikker for å sikre at alle Store Managers når budsjettkrav, tidsfrister og omsetningsmål.
  • Gjennomføre og følge opp introduksjon og opplæring for å sikre at alle ansatte er forberedt og klare for å møte våre kunder på best mulig måte.
  • Sikre godt fysisk og psykisk arbeidsmiljø.
  • Sikre jobbtilfredshet og at ansatte har det bra.
  • Besøke butikker for å sikre at de har nok varer, er rene og innbydende, og at produktene våre er eksponert på best mulig måte.
  • Vurdere prestasjonen til individuelle butikker seks ganger pr år ved å analysere nøkkeltall og følge opp på alle produktområder.
  • Se, utvikle og vurdere prestasjonen til dyktige medarbeidere som har potensial til å ta over stillinger med mer ansvar i fremtiden.
  • Trene og forberede eksterne Store Managers, som skal være klare til å ta over egen butikk innen tre måneder.
  • Koordinere og tilrettelegge for workshops og fellesmøter for alle Store Managers i ditt distrikt tre ganger i året.

 

Stillingen som District Manager er perfekt for deg som ...

  • er seriøs, ambisiøs og ønsker å ha mye ansvar i en omfattende lederrolle
  • kan motivere og inspirere dine ansatte
  • er resultatorientert og blir motivert av gode prestasjoner
  • har evnen til å ta raske og velbegrunnede beslutninger når det er behov for det
  • ønsker sjansen til å dele og feire suksess sammen med butikkteamene
  • er omstendelig, konsistent og god på å følge opp på initiativ
  • har evnen til å delegere oppgaver og ansvar
  • har evnen til å planlegge og styre tiden din, og å prioritere oppgavene dine
  • har evnen til å se og utvikle talenter for å bygge en solid pipeline  
  • har et positivt og proaktivt tankesett

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen og vår kultur ved å klikke på "Møt Niels" – en av våre District Managers som vil beskrive hvordan det er å være District Manager i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål til stillingen ta kontakt med vår HR-avdeling på mail hrnorway@jysk.com.

Hvordan er det å være District Manager i JYSK?

  • Ingen dager er like. Min arbeidsdag er veldig uforutsigbar.
  • Jeg prøver å besøke alle butikkene i en relativt kort tidsramme.
  • Som District Manager kan du måle prestasjoner hver dag. Hver morgen sender jeg kommentarer til hver butikk basert på individuelle nøkkeltall. Jeg gir de ros for gode tall, og jeg utfordrer dem på dårlige.
  • Jeg er fortsatt en stor del av kulturen i alle butikkene, vi jobber veldig hardt hver dag for å nå målene som er satt for distriktet.
  • Vi har et offensivt budsjett. Vi setter alltid utgangspunktet høyere enn hva som er realistisk, men det er allikevel basert på troen om hva som ER mulig.
  • JYSK er et fantastisk selskap når det kommer til ledelse, jeg prøver selvfølgelig å leve opp til dette.
  • Jeg prøver å sikre at min kontakt med butikkansatte ikke alltid går gjennom Store Manager. Det er årsaken til at jeg tar kontakt med Area Responsibles og utfordrer de på deres ansvarsområder, jeg roser de for godt arbeid og gir konstruktiv kritikk hvis nødvendig.
  • Du tilegner deg mye kunnskap om Retail fordi du må jobbe med mange forskjellige ting i JYSK, alt fra kampanjer til trening av ansatte og årlige rapporter.
  • Vi sitter ikke tilbakelent og akseptere dårlige resultater. Vi har frie hender, noe som betyr at vi kan endre tilnærmingen fort og ta kjappe beslutninger.

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Den største utfordringen tror jeg er at oppgavene mine er så varierte. Noen ganger er alt fint, andre ganger er det hardt arbeid å være District Manager.
  • Det er en stor utfordring å ha så mye ansvar. Det blir en livsstil og krever mye innsats.
  • Det er vanskelig å planlegge, du vet aldri hva morgendagen bringer.
  • Det er en kontinuerlig utfordring å jobbe med så mange mennesker, du er ikke bare ansvarlig for bunnlinjen, men også at alle ansatte har det bra på jobb.

 

Beskriv kulturen 

  • Det er en unik kultur i JYSK og dette er spesielt synlig i butikkene. De har en god arbeidsmoral.
  • Vi er gode på å feire suksessen vår for å sikre at alle føler at de er en del av noe bra og høster fruktene av vår felles innsats. 
  • Samarbeidet mellom butikkene hver dag er bra.
  • Hver Store Manager har en egen konto for sosiale arrangementer til bruk i egen butikk. Vi har konkurranser hvor butikken kan vinne flere penger til kontoen for sosiale arrangementer.  Dette er bra, medarbeiderne setter pris på det.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • JYSK Leadership er preget av likeverd, du lytter til alle uavhengig av tittel. Det er en av våre sterkeste verdier: oppmuntre alle ansatte til å bruke deres rett og plikt til å si sin mening. Det fungerer veldig bra.
  • Vi snakker mye om nøkkeltall på tvers av butikker. JYSK er et selskap som bruker tall og resultater på en åpen måte. Våre Store Managers har tilgang til en stor mengde informasjon, og det gjør det mulig for dem å sammenligne butikken deres mot andre butikker og Store Managers.
  • Vi er et hurtig voksende selskap, hvis du ønsker å gå et skritt videre, vil JYSK hjelpe deg på veien.
  • Jeg har sagt det før: vi har en fantastisk kultur i JYSK! 

Retail Manager Trainee (RMT)

Formålet med RMT-programmet er å forberede deg til en stilling som Retail Manager. Retail Manager har overordnet ansvar for å sikre optimal butikkdrift og overordnet prestasjon i egen region ved å utvikle strategier, implementere gjeldende JYSK konsepter, nå budsjetter, fastsatte mål og landets målsetninger. I løpet av RMT-programmet vil du jobbe som District Manager og ha ansvar for eget distrikt samtidig som vi forbereder deg til rollen som Retail Manager i JYSK. Når du blir Retail Manager, vil du jobbe gjennom District Managers i din region og du vil være en del av Country Management Teamet.

Retail Manager Trainee-programmet:

RMT-programmet er et internasjonalt program. Du vil jobbe med RMTer fra andre land og lære om hvordan Retail fungerer i forskjellige kulturer.  

  • Du vil delta på flere opplæringskurs i Danmark. Kursene vil være på engelsk, det er derfor essensielt at du snakker og forstår engelsk godt.
  • Oppgaver og personlige utviklingsområder du skal jobbe med blir definert av deg og Country Manager.
  • Du vil kombinere teori fra kursene med spesifikke oppgaver i praksis, som er relevant for jobben som Retail Manager i ditt land.
  • Kursene vil utvikle din kompetanse innen kommunikasjon og Retail ledelse, planlegging og utvikling av ansatte, blant annet.
  • Du vil lære å bruke forskjellige ledelsesverktøy som PDP, SIRIUS, JLiP og PPA.

 

I løpet av RMT-programmet vil du lære å mestre følgende oppgaver:

  • Bryte ned mål i konkrete suksess kriterier, på kort og lang sikt, for å lykkes med utvalgte fokusområder.  
  • Assistere, trene og utvikle District Managers for å sikre en høy butikkstandard, nå budsjetter og forbedre regionens omsetning.
  • Sikre den beste ledelsen i butikkene og i District Manager-leddet ved å se talenter internt og rekruttere de beste kandidatene for stillinger som SMT, SM, DMT og DM i samarbeid med HR.
  • Utvikle, implementere og følge opp den årlige Business Plan og optimere butikkdrift i samarbeid med hver enkelt District Manager.
  • Utvikle og nå budsjetter, Balance Scorecard mål og andre målsettinger i landet.
  • Sikre at alle JYSK sine konsepter, JYSK Customer Promises, JYSK Values og JYSK Leadership, er implementer i alle butikker og distrikter i regionen. 
  • Optimere butikknettverket i henhold til landets mål ved å åpne nye butikker, flytte og utvide eksisterende lokaler.
  • Utfordre, motivere og legge et sunt press på distriktene for å sikre at District Managers holder seg til budsjett og tidsfrister og når omsetningsmål.

 

RMT-programmet er perfekt for deg som...

  • er seriøs, ambisiøs og har motivasjonen til å ta på deg et større ansvar i en omfattende lederstilling
  • ønsker å gjøre en forskjell og gjøre ditt beste for selskapet
  • har et strategisk tankesett og er veldig resultatorientert
  • er dedikert til jobben din og forventer mye av deg selv
  • kan planlegge og styre tiden din, samt prioritere oppgavene dine
  • tar stolthet i å utvikle teamet ditt og se hvert enkelt teammedlem få suksess
  • er klar for å utfordre og utvikle deg selv
  • kan ta strategiske og veloverveide beslutninger
  • kan se og utvikle talenter og bygge en solid pipeline
  • har et positivt og proaktivt tankesett
  • trives med reisevirksomhet

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vårt RMT-program kan tilby deg

Lær mer om stillingen og vår kultur ved å klikke på "Møt Dragan" – en av våre Retail Manager Trainees som vil beskrive hvordan det er å være RMT i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål angående stillingen, ta kontakt med HR-avdelingen på e-post hrnorway@jysk.com

Første tanker om RMT-programmet?

  • Jeg ønsket å få enda mer kunnskap om JYSK som et internasjonalt selskap som vokser hver dag og de mange prosessene som ligger bak selskapets prestasjoner.
  • Jeg ønsket å utvikle lederegenskapene mine med enda bedre verktøy innen strategisk kommunikasjon og ved å lære av erfaringen fra lederne på kurset.
  • Jeg ønsket å bli utfordret og å utvikle meg selv som leder, for å være klar for en Retail Manager stilling når den tid kommer.
  • Jeg ønsket å bli kjent med folk i andre land og dele beste praksis med dem.

 

Hvordan er det å være RMT i JYSK?

  • I første rekke er jeg en District Manager, derfor er distriktet mitt og vår prestasjon min første prioritet.
  • Det å delta på RMT-programmet betyr at jeg må kombinere jobben min som District Manager med nye oppgaver som er relevante for RMT-programmet.
  • Du må være disiplinert og fleksibel, nettopp fordi du må kombinere ansvaret som District Manager med RMT-programmets oppgaver.
  • RMT - programmet får deg ut av komfortsonen og utfordrer deg på nye måter.

 

Hvilke utfordringer møter du i programmet?

  • Planlegging, planlegging og atter planlegging. Strukturen din vil bli testet og du vil mest sannsynlig mislykkes fordi så mange parameter og personer er involvert. Men du lærer mye av det! Å kjenne svakhetene, lære fra feilene og ha evnen til å endre vaner eller måter å gjøre ting på er det eneste som betyr noe når du ønsker å utvikle deg.

 

Beskriv kulturen i RMT-programmet

  • Alle servicefunksjoner viser deg respekt og gir deg hjelpen du trenger for å få suksess. Med gjensidig respekt er alt mulig.
  • Miljøet i gruppen er veldig godt, alle kjenner JYSK og kulturen er preget av at “vi får ting til å skje”.
  • Det er fantastisk å møte kolleger fra andre land, det gir meg mulighet til å forstå andre mennesker og kulturer.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • I JYSK jobber vi hardt og oppnår fantastiske resultater.
  • I tillegg er vi et ekstremt velorganisert selskap med god struktur og prosedyrer.
  • Vi er JYSK og har den Skandinaviske ledelsesgløden som gir alle mulighet til å gjøre en forskjell. Alle medarbeidere, uansett nivå, blir lyttet til og får mulighet til utvikling og karriereopprykk i JYSK. Engasjement gir muligheter.
  • Uansett hva du tror JYSK er, vil du bli overrasket og finne ut at det er mye mer enn det. Det vil definitivt overgå forventningene dine. 

Retail Manager

Som Retail Manager er du ansvarlig for å sikre optimal butikkdrift i JYSK og overordnet prestasjonen i din region ved å utvikle strategier, implementere gjeldende JYSK konsepter, nå budsjetter, fastsatte mål og landets målsettinger. Du vil jobbe gjennom District Managers i din region og du vil være en del av Country Management Teamet.

Som Retail Manager refererer du til Country Manager i ditt land.

 

Som Retail Manager har du følgende ansvarsområder:

  • Utvikle og nå budsjetter, Balance Scorecard mål og andre målsettinger i landet.
  • Sikre den beste ledelsen i butikkene og i District Manager-leddet ved å se talenter internt og rekruttere de beste kandidatene for stillinger som SMT, SM, DMT og DM i samarbeid med HR.
  • Utvikle, implementere og følge opp den årlige Business Plan og optimere butikkdrift i samarbeid med hver enkelt District Manager.
  • Sikre at butikkene og de ansatte er klare for kunden. Målet er å implementere Customer First tankesett i hele organisasjonen.
  • Sikre at alle JYSK sine konsepter, JYSK Customer Promises, JYSK Values og JYSK Leadership, er implementer i alle butikker og distrikter i regionen. 
  • Kommunisere kortsiktige og langsiktige suksesskriterier, for å sikre suksess i utvalgte fokusområder.
  • Assistere, trene og utvikle District Managers for å sikre en høy butikkstandard, nå budsjetter og forbedre regionens omsetning.
  • Optimere butikknettverket i henhold til landets mål ved å åpne nye butikker, flytte og utvide eksisterende lokaler.
  • Utfordre, motivere og legge et sunt press på distriktene for å sikre at District Managers holder seg til budsjett og tidsfrister og når omsetningsmål.

 

Stillingen som Retail Manager er perfekt for deg som...

  • er en god og direkte leder
  • har et strategisk tankesett og er Retail- og resultatorientert  
  • er positiv og proaktiv med mye energi og entusiasme
  • tar stolthet i å utvikle teamet ditt og se dem få suksess
  • kan se og utvikle talenter og bygge en solid pipeline
  • trives med reisevirksomhet
  • er seriøs, ambisiøs og motivert av å skape gode resultater

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen og vår kultur ved å klikke på "Møt Igor…” – en av våre Retail Managers som vil beskrive hvordan det er å være Retail Manager i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål angående stillingen, ta kontakt med vår HR-avdeling på e-post hrnorway@jysk.com.

Hvordan er det å være Retail Manager i JYSK?

  • Det er en veldig utfordrende og dynamisk jobb, det er det som gjør stillingen veldig interessant. 
  • Jeg må være veldig fleksibel og tilpasse meg til mange forskjellige situasjoner og behov, samt ha evnen til å reagere på dem og ta raske og veloverveide beslutninger.
  • Sammen med District Managers, må jeg være en rollemodell for resten av organisasjonen i alt jeg gjør. Det være seg min lederstil, min måte å coache og motivere på, eller måten jeg kommuniserer på.
  • Overordnet må jeg sikre et høyt nivå på samarbeidet mellom Retail og sentrale funksjoner på hovedkontoret.  
  • En av nøklene til suksess er å finne riktig medarbeider til riktig stilling og å utvikle dem gjennom videre treninger, prosjekter og oppfølging.
  • Jobben som Retail Manager kan være både utfordrende og stressende, men jeg liker den veldig godt!

 

Hvilke utfordringer møter du i stillingen som Retail Manager?

  • Den største utfordringen er å alltid sikre gode prestasjoner innen alle mine ansvarsområder. For å få best mulig resultat, er alt viktig og det er alltid rom for forbedringer.

 

Beskriv kulturen i din region

  • Det er en kombinasjon mellom hardt arbeid og godt samarbeid.
  • Vi har en høy grad av involvering og en kultur preget av tillit og teamarbeid. Hoveddelen av våre tiltak og beslutninger er basert på involvering fra ansatte i ulike gruppearbeid.   
  • Det er et godt miljø uansett hvor jeg er og møter JYSK medarbeidere.  

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Fordi alle meninger betyr noe i JYSK; alle har rett og plikt til å si sin mening.
  • JYSK tar godt vare på sine medarbeidere og legger til rette for all trening og opplæring for å utvikle dem.
  • JYSK anerkjenner hardtarbeidende og produktive medarbeidere med potensial og tilbyr dem muligheten til en profesjonell karriere i JYSK. 

Country Manager

Som Country Manager er du ansvarlig for å sikre optimal butikkdrift i JYSK og overordnet prestasjon i ditt land ved å utvikle strategier, implementere gjeldende JYSK konsept, nå budsjetter, fastsatte mål og landets målsettinger.  

Som Country Manager refererer du til Executive Vice President of Retail i JYSK Nordic.

 

Som Country Manager har du følgende ansvarsområder:

  • Utviklingen av JYSK og driftsrutiner i ditt land basert på JYSK Values og JYSK Leadership.
  • Utvikle den beste ledergruppen i landet. Rekruttering av de mest talentfulle kandidatene for stillinger som Retail Manager, Finance Manager og HR Manager i samarbeid med HR.
  • Utvikle årlig Business Plan og budsjett for å implementere initiativer. Dette for å sikre enhetlige konsepter, omsetning og EBIT utvikling.
  • Skape et produktivt samarbeid med interne kolleger.
  • Optimere informasjons- og kommunikasjonsflyt i landet, og til og fra JYSK Nordic.

 

Denne stillingen er perfekt for deg som...

  • er en konkurransedrevet person som alltid ønsker å være best
  • er fokusert på å skape resultater og verdi for JYSK
  • liker å utfordre og å bli utfordret
  • blir motivert av å inspirere og utvikle teammedlemmene
  • er en god og direkte leder
  • har et strategisk tankesett

 

Bli kjent med oss og finn ut hva vi kan tilby deg

Lær mer om stillingen og vår kultur ved å klikke på "Møt Johan…” – en av våre Country Managers som vil beskrive hvordan det er å være Country Manager i JYSK.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål angående stillingen som Country Manager ta kontakt med HR-avdelingen på e-post hrnorway@jysk.com.

Hva er dine overordnede ansvarsområder?

  • Som Country Manager har jeg det overordnede ansvaret for JYSK sin utvikling og generelle drift i mitt land. Dette er basert på JYSK Values og JYSK Leadership.
  • Jeg har ansvar for å skape et produktivt samarbeid med følgende kolleger:

    • Head of Retail
    • Retail Managers
    • Finance Manager
    • Human Resource Manager
    • Development Manager
    • Sales and Marketing Manager
    • Regional Head of Sales
    • Ansvar for å etablere nye butikker og for å utvikle eksisterende butikker og deres drift.
    • Ansvar for å planlegge Business Plan og budsjetter for å implementere initiativer for å sikre enhetlige konsepter, omsetning og EBIT utvikling.
    • Optimere informasjons- og kommunikasjonsflyt i landet, og til og fra Nordic.
    • Sikre at alle i organisasjonen kjenner til og etterlever JYSK Values og JYSK Leadership.

 

Hvordan er det å være Country Manager i JYSK?

  • Jeg tror ikke det er en typisk dag for en Country Manager. Det er så mange ting som skjer hvert år og hver dag, og det er det som gjør det så utfordrende og spennende.
  • Den ene dagen er jeg i et møte og diskuterer strategien for de neste tre årene eller sortimentstaktikker, den neste besøker jeg butikker med andre teammedlemmer, eller vi diskuterer hvordan vi skal planlegge og gjennomføre neste års kampanjeaktiviteter på kryss av alle mediekanaler som aviser, TV og sosiale medier. Eller jeg besøker og evaluerer nye butikklokaler. Jeg kan også være på hovedkontoret og samarbeide med medarbeiderne der og følge opp prosjekter, initiativ, resultater og nøkkeltall.
  • Det er det som gjør det så interessant og utfordrende på samme tid, ingen dager er like.

 

Hvilke utfordringer møter du i din stilling?

  • Utfordringen er å finne balansen mellom min trang til rask utvikling og å sikre at vi alle er på rett spor. Med så mange butikker spredt rundt i landet og med mange forskjellige funksjoner er det avgjørende at alle kjenner forventningene og føler seg sikker på hva de skal gjøre og hvordan de skal gjøre det. Det kan, og bør, være mange forskjellige meninger og måter å gjøre ting på, men en av suksessfaktorene i JYSK er at vi gjør ting på samme måte. Om og om igjen har det vist seg at dette er den mest effektive måten å jobbe på i et så stort firma.

 

Beskriv arbeidskulturen i ditt land

  • Jeg liker at vi jobber i et miljø som er åpent, ukomplisert og som er uten unødvendig hierarki. Alle bør føle at de alltid kan utrykke tanker og meninger.
  • Jeg mener at de beste organisasjonene har høy grad av involvering og eierskap til egne ansvarsområder. Vi har et sterkt ønske om å være de beste. Den beste måten å få til det er å utvikle teamet og teammedlemmene.
  • Til slutt vil jeg si at det er et veldig konkurransedrevet miljø med høyt energinivå, entusiasme og motivasjon for å få suksess. Vi husker likevel på å ha det gøy og å feire alle gode ting som skjer hele tiden.

 

Hvorfor skal andre velge å jobbe i JYSK?

  • Jeg har jobbet i JYSK i 17 år i nesten alle stillinger innen Retail organisasjonen, og jeg synes fortsatt det er inspirerende og motiverende. Hovedårsaken til dette for meg er at JYSK aldri slutter å utvikle seg, og du får fantastiske muligheter til selvutvikling og nye utfordringer.
  • Jeg setter pris på den sterke vinnerkulturen som sier at alt er mulig. I JYSK sin historie er det bevist mange ganger at hvis du setter et mål og er fast bestemt på å nå det, er det store sjanser for at du faktisk gjør det. Jeg elsker den innstillingen!