Navnet JYSK (uttales YOOSK) er viktig for oss da det sier mye om hvem vi er og hvordan vi opptrer som selskap.
Ordet betyr noen eller noe som stammer fra den danske halvøya som heter Jylland. Å være fra Jylland, er du jysk, og folk fra Jylland anses generelt for å være hardtarbeidende, jordnære og pålitelige.
Det danske ordet jysk var også viktig for vår grunnlegger, Lars Larsen, da han åpnet sine første butikker med navnet JYSK SENGETØJSLAGER. Det ble senere forkortet til JYSK, som er navnet vårt i dag.
Våre skandinaviske røtter utgjør grunnlaget for hvordan vi driver virksomhet. Vi er et verdidrevet selskap basert på skandinaviske verdier som ærlighet og respekt – både overfor kunder og kollegaer.
Våre tre grunnleggende JYSK-verdier – Kjøpmann, Kollega og lagånd – er de tre grunnleggende verdiene som våre ansatte møter raskest i JYSK. Verdiene kommer fra vår gründer Lars Larsen og uttrykker på en enkel måte den adferden og holdningen som forventes og etterleves blant de ansatte i JYSK.
JYSK Leadership uttrykker atferden og holdningen vi forventer av våre ledere hver eneste dag. Våre tre grunnleggende JYSK lederskapsverdier, leder, coach og kommunikator, gjenspeiler i stor grad våre skandinaviske røtter, ettersom vi stoler på hverandre og tror på delegering og frihet under ansvar. Derfor definerer våre skandinaviske røtter også verdiene som veileder oss i hvordan vi leder selskapet.
Coaching og medarbeiderutvikling gjennom tilbakemelding er dermed en stor del av vår ledelsesfilosofi.
For oss er det en viktig lederoppgave å sikre at vi har alle ansatte involvert. Ikke fordi de må – men fordi de vil.
Vi har forventninger til våre ansatte – men våre ansatte skal i stor grad også ha forventninger til JYSK som arbeidsgiver og arbeidsplass.
Derfor har vi ved hjelp av regelmessige medarbeidertilfredshetsundersøkelser etablert visse løfter til våre ansatte. Fra disse vanlige undersøkelsene får vi innsikten fra våre ansatte om at de faktiske løftene er det de verdsetter høyest ved oss.
Vi tror virkelig på våre ansattes løfter og lever dem ut hver dag:
Hos JYSK vil du jobbe i en bedrift hvor talent og personlighet verdsettes og engasjement og den ekstra innsatsen belønnes. Utvikling og lagånd står høyt på agendaen – og du vil oppleve en hverdag som alltid er dynamisk, utfordrende og morsom.
Vi setter oss mål, konkurrerer og streber hver dag for å bli bedre enn i går – også når det gjelder å bygge kulturen vår og feire suksesser.
Vi tror at gode stunder sammen – både i og utenfor arbeidstid – er med på å gjøre oss sterkere som lag.
Det skal være gøy å gå på jobb hver eneste dag – og nettopp derfor streber vi alltid etter å skape det beste miljøet.
Som ansatt i JYSK blir du en del av et stort fellesskap – og en kultur hvor sosiale aktiviteter er høyt prioritert.
Som et internasjonalt selskap samhandler JYSK med tusenvis av kunder, ansatte og leverandører på daglig basis.
Måten vi handler på har innvirkning på omgivelsene våre. Det betyr at vi har et stort Corporate Social Responsibility (CSR) for å sikre at ting gjøres på en ansvarlig måte – med respekt for både mennesker, dyr og natur.
Vi er forpliktet til dialog. Vi tror at vi gjennom opplæring og samarbeid kan påvirke både holdninger og arbeidsprosedyrer. På denne måten kan JYSK bidra til en positiv endring og sikre en trygg arbeidsplass.
Vi er alltid på utkikk etter engasjerte kolleger til å bli med i teamet vårt.
Hos JYSK tilbyr vi deg ulike muligheter til å utvikle din egen karrierevei og nå dine mål.